Az intézmény egyéb szolgáltatásai

Család- és Gyermekjóléti szolgálat

A gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.

 A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése

a) támogatásokról való tájékoztatás, a támogatásokhoz való hozzájutás segítése,

b) megelőzését célzó tanácsadás vagy az ezekhez való hozzájutás megszervezése,

c) válsághelyzetben lévő várandós anya támogatása, segítése,

d) a szabadidős programok szervezése,

e) a hivatalos ügyek intézésének segítése.

(3) *  A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében

a) veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer működtetése, együttműködésük támogatása

b) a veszélyeztetettséget előidéző okok feltárása és ezek megoldására javaslat készítése,

c, tájékoztatás az egészségügyi intézményeknél működő inkubátorokból,

d,A gyermekjóléti szolgáltatás a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében iskolai szociális munkát biztosíthat.

(4) *  A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében

a) gyermekkel és családjával végzett szociális munkával (a továbbiakban: szociális segítőmunka) elősegíteni a gyermek problémáinak rendezését, a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozását,

b) a családi konfliktusok megoldásának elősegítése, különösen a válás, a gyermekelhelyezés és a kapcsolattartás esetében,

c)  kezdeményezni egyéb gyermekjóléti alapellátások önkéntes igénybevételét és azt szükség esetén személyes közreműködéssel is segíteni, szociális alapszolgáltatások igénybevételét,egészségügyi ellátások igénybevételét,pedagógiai szakszolgálatok igénybevételét

GYVT : 40. § (1) *  Gyermekjóléti szolgáltatás a családsegítéssel egy szolgáltató - a család- és gyermekjóléti szolgálat (a továbbiakban: gyermekjóléti szolgálat) - keretében működtethető. A gyermekjóléti szolgálat ellátja a 39. § és a (2) bekezdés szerinti gyermekjóléti szolgáltatási feladatokat, valamint a családsegítés Szt. 64. § (4) bekezdése szerinti feladatait.

Házisegítségnyújtás

Házi segítségnyújtás:
Cél: Dány község szociális alapellátásának biztosítása.
Segítséget nyújtani ahhoz, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükséglete saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.
2. Feladata (munkanapokon):
Házi segítségnyújtás keretében biztosítani kell az alapvető gondozási és ápolási feladatok elvégzését, közreműködést az önálló életvitel, valamint a lakókörnyezet higiéniás körülményeinek megtartásában.
3. A megvalósítani kívánt program konkrét bemutatása, a létrejövő kapacitások, a nyújtott szolgáltatáselemek, tevékenységek leírása:
Az alapszolgáltatási központban 2 fő gondozónő látja el a házi segítségnyújtással kapcsolatos feladatokat.
A házi segítségnyújtásban részesülő személyre vonatkozóan egyéni gondozási tervet kell készíteni. Az egyéni gondozási tervben meg kell határozni:
az ellátott személy fizikai, mentális állapotának helyzetét,
az állapotjavulás, illetve megőrzés érdekében szükséges, illetve javasolt feladatokat, azok időbeli ütemezését,
az ellátott részére történő egyéb segítségnyújtás elemeit.
Az ellátásban részesülő személlyel közvetlenül foglalkozó szakember folyamatosan figyelemmel kíséri és elősegíti az egyéni gondozási tervben meghatározottak érvényesülését. Az egyéni gondozási tervet készítő személy félévente - jelentős állapotváltozás esetén annak bekövetkeztekor - átfogóan értékeli az elért eredményeket és ennek figyelembe vételével módosítja az egyéni gondozási tervet.
A házi segítségnyújtás kertében a gondozónő mind azokat a tevékenységeket látja el, ami nem sérti emberi méltóságát, de az ellátott mentális, egészségügyi ellátását biztosítja. A szolgáltatás biztosítása során a gondozónő:
vezeti a szükséges adminisztrációt,
naponta vezeti a gondozási naplót, melyben rögzíti az elvégzett résztevékenységeket, azok besorolását, és a ráfordított időtartamot. A gondozási naplót a napi látogatás végén aláíratja a szolgáltatásban részesülő személlyel,
egyéni gondozási tervet készít,
szükség esetén ápolási tervet készít,
beszedi a térítési díjakat és elszámol az intézményvezető felé,
A gondozónő munkája során együttműködik:
az intézményvezetővel és az intézmény dolgozóival,
a háziorvossal,
szükség esetén a kórházakkal,
egyéb egészségügyi és szociális intézményekkel,
hozzátartozókkal
4. Az ellátandó célcsoport jellemezői:
Az intézmény azokról a személyekről gondoskodik, akik Dány község közigazgatási területén otthonukban élnek, önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és nincs olyan személy, aki gondoskodjon róluk, és a háziorvos is indokoltnak tartja az ellátás igénybevételét.
Elsődleges célcsoport:
gondoskodni azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátása saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,
gondoskodni azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.
5.  A feladatellátás szakmai tartalma, módja, és a szolgáltatás formája:
A gondozó az ellátás során segítséget nyújt, hogy az ellátott fizikai, mentális, szociális szükséglete saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, a meglevő képeséseinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével, biztosított legyen.     
Az igénybe vevőnek saját környezetében biztosítjuk az ellátást, mely igazodik a helyzetéhez, és állapotához. Ez határozza meg a gondozás módját, formáját és gyakoriságát. Az ellátottat mindig partnerként kell kezelni, nem kiszolgáltatottként. A fizikai, egészségügyi ellátás mellett hangsúlyt kell fektetni a mentális gondozásra és az elszigeteltség, kiszolgáltatottság érzésének feloldására.
A gondozónők munkájuk során kerékpárral közlekednek.
Rendelkezésre álló tárgyi eszközök:
telekommunikációs infrastruktúra: telefon és faxkészülék, mobiltelefon, internet-hozzáférés, nyomtató és fénymásoló, számítógép az intézményen belüli iroda helyiségben.
a gondozónők számára irodahelyiség,
gondozáshoz szükséges eszközök: vérnyomásmérő, vércukormérő és tartozékai, gumikesztyű, fertőtlenítőszer.
6. Az ellátás igénybevételének módja:
A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik. A korlátozottan cselekvőképes személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével vagy - ha e tekintetben a bíróság a cselekvőképességét nem korlátozta - önállóan terjesztheti elő.
Amennyiben az igénylő cselekvőképtelen, akkor törvényes képviselője jár el.
A házi segítségnyújtást térítés ellenében lehet igénybe venni. A térítési díjat a képviselő-testület helyi rendeletben szabályozza. Az igénybe vevőknek a térítési díjakat a gondozónőnek kell megfizetni, minden hónap tizedikéig, számla ellenében.
Az ellátás írásban kérelmezhető az erre rendszeresített formanyomtatványon.
A kérelem előterjesztése során mellékelni szükséges dokumentumokról az ellátott írásban és szóban tájékoztatatást kap az intézmény vezetőjénél.
A szolgáltatás biztosításáról az intézmény vezetője dönt a jogszabályi előírásoknak megfelelően. Elutasítás esetén az értesítés írásban történik. Ha kérelmező vagy törvényes képviselője vitatja az intézményvezető döntését, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
Az intézményvezető és a gondozónő az igénybe vevőt felkeresi az otthonában, felmérik az igénybe vevő fizikai, egészségi és állapotát, mentális és egészégi állapotra vonatkozóan a háziorvos is felméri a reá vonatkozó szempontok szerint, közösen felmérik a kérelmező gondozási szükségletét, mely alapján szociális segítés vagy szociális gondoskodás nyújtható az ellátottak részére az irányadó óraszámban.
A kérelem pozitív elbírálása alapján az intézményvezető megállapodást köt az igénybe vevővel. A megállapodás tartalmazza az ellátás kezdetének időpontját, az ellátás időtartamát, a nyújtott szolgáltatások tartamát, a személyi térítési díj fizetésére vonatkozó szabályokat és az ellátás megszüntetésének módjait. A feladat megbízást a gondozó felé az intézményvezető jelöli meg. A gondozó az ellátottal közösen egyéni gondozási tervet készít, melyet félévente felülvizsgál.
Az ellátásban részesülő indokolt esetben szüneteltetheti a szolgáltatást, ha azt legalább 1munkanappal előtte írásban jelezte a gondozónőnél. A szüneteltetést az intézményvezető hagyja jóvá indokolt esetben meghatározott időtartamra, ami egyéni mérlegelés kérdése. Különösen indokolt esetnek számít, pl. kórházi kezelés, elutazás.
Az intézményi jogviszony megszűnésének módjai:
a)   az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
b)   a jogosult halálával,
c)   a határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával.
 Az intézményi jogviszony megszüntetését kezdeményezheti a jogosult, vagy törvényes képviselője is.
Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult:
a) másik intézménybe történő elhelyezése indokolt.
Az intézmény vezetője az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.

7.  A szolgáltató és az igénybe vevők közötti kapcsolattartás módja:
A házi segítségnyújtásban részesülők rendszeres vagy igény szerinti kapcsolatot tartanak fenn a gondozónővel. A kapcsolattartás módja:
a gondozónő az egyéni gondozási tervben előírtak szerint az igénybe vevőket felkeresi otthonukban, a szükséges feladatokat elvégzi a megállapodásban rögzített gondozási szükségletnek megfelelően.
a szolgáltatásban részesülők szükség esetén a gondozónőt vagy intézményvezetőt telefonon vagy személyesen értesítik problémáikról.

 

A házisegítségnyújtás intézményi térítési díja az 4/2023 (IV.4.) önkormányzati rendelet alapján az alábbiak szerint változik 2024. 05.01.-től:

a, szociális segítés esetén:

 

Azon ellátott, akinek a nyugdíja a szociális vetítési alap négyszerese (114.000 FT) alá esik : 700,- Ft/ gondozási óra

 

Azon ellátott, akinek a nyugdíja a szociális vetítési alap négyszerese (114.000 FT) fölé esik : 900,- Ft/óra

 

b)    szociális gondozás esetén:

 

Azon ellátott, akinek a nyugdíja a szociális vetítési alap négyszerese (114.000 FT) alá esik : 700,- Ft/óra

 

Azon ellátott, akinek a nyugdíja a szociális vetítési alap négyszerese fölé (114.000 FT) esik : 900,- Ft/óra 





 

Étkeztetés

Célja: Dány község szociális alapellátásának biztosítása.
Azon szociálisan rászorultaknak biztosítunk napi egyszeri meleg étkeztetést, akik önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek azt biztosítani.
Étkeztetésben részesítjük azt az igénylőt, illetve az általa eltartottat is, aki, kora vagy egészségi állapota miatt nem képes önmaga vagy eltartottja étkeztetéséről gondoskodni.
2.  A feladatellátás szakmai tartalma, módja, szolgáltatás formája:
Munkanapokon napi egyszeri meleg ételt tudunk biztosítani főétkezésként. Az étel előállítása, illetve kiadagolása éthordókba a bölcsőde konyhájában történik. Az étel elkészítéséhez szükséges élelmiszer-nyersanyagok energia-és tápanyagtartalmának értékeiről, annak betartásáról az Alapszolgáltatási Központ élelmezésvezetője gondoskodik. Az étel higiénikus szállítása a Közhasznú Nonprofit Kft. tulajdonát képző gépjárművel történik. Az étel kiszállításában közreműködik a gépkocsivezető és az asszisztens. Az asszisztens gondoskodik az étel higiénikus szállításáról, szükség esetén házhoz szállításról munkanapokon 11 – 13.30 óra között. Ételhordók, váltóedények biztosítása az ellátást igénybe vevő feladata és minimum két ételhordóval kell rendelkeznie.
3. Az ellátás igénybevételének módja:
A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik. A korlátozottan cselekvőképes személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével vagy - ha e tekintetben a bíróság a cselekvőképességét nem korlátozta - önállóan terjesztheti elő.
Amennyiben az igénylő cselekvőképtelen, akkor törvényes képviselője jár el.
Az étkeztetést térítés ellenében lehet igénybe venni. A térítési díjat a képviselő-testület helyi rendeletben szabályozza. Az igénybe vevőknek a térítési díjat az asszisztensnek kell megfizetni, minden hónap tizedikéig, melyről számla kerül kiállításra.
Az étkeztetés igénybe vétele önkéntes. Az ellátás írásban kérelmezhető az Alapszolgáltatási Központban, az erre rendszeresített formanyomtatványon. Az ellátott tájékoztatást kap továbbá segítséget a kitöltéshez. A kérelemhez a jogszabály előírásainak megfelelő mellékleteket csatolni szükséges.  A szolgáltatás biztosításáról az intézmény vezetője dönt a jogszabályi előírásoknak megfelelően. Elutasítás esetén az értesítés írásban történik. Ha a kérelmező vagy törvényes képviselője vitatja az intézményvezető döntését, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
Az intézményvezető megállapodást köt az ellátottal. A megállapodás tartalmazza az ellátás kezdetének időpontját, az ellátás időtartamát, a nyújtott szolgáltatások tartamát, a személyi térítési díj fizetésére vonatkozó szabályokat és az ellátás megszüntetésének módjait.
Az étkeztetésben részesülő indokolt esetben szüneteltetheti a szolgáltatást, ha azt legalább 1munkanappal előtte írásban jelezte a szociális gondozónál. A szüneteltetést az intézményvezető hagyja jóvá indokolt esetben (pl.: kórházi kezelés, elutazás) meghatározott időtartamra, ami egyéni mérlegelés kérdése.
Az intézményi jogviszony megszűnésének módjai:
a)   az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
b)   a jogosult halálával,
c)   a határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával.
 Az intézményi jogviszony megszüntetését kezdeményezheti a jogosult, vagy törvényes képviselője is.
Az intézmény vezetője az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.
A szolgáltató és az igénybe vevők közötti kapcsolattartás módja:
Az ellátottak napi kapcsolatot tartanak fenn az asszisztenssel, jelzik problémáikat, továbbá személyesen vagy telefonon az intézményvezetőnél.
A szolgáltatás díja: Egy adag étel Összesen: 1050 FT kiszállítással 2024 május 1.-től
 Telefonszámaink:
Tel:06/28-700-240, 0630/509-25-22
 
Ha bármi kérdése van
+36 30 509 25 22
Hívjon minket bátran!